tisdag 1 januari 2013

2012 i min värld

Bläddrar i almanackan för 2012. Konstaterar att jag gjorde många smörgåstårtor i januari. Kontrast till all julmat på alla upptakter och kalas ser det ut som.
Sjukvården fick också besök av mig ovanligt mycket. Mammografi, cellprovstagning och bortopererad fläck på näsan. Mitt mammografibesök bloggade jag om och fick så mycket feedback som jag aldrig varit med om. Det var kul! Det inlägget får ni gärna läsa HÄR

Februari månad bjöd på Charlottes 50 årskalas! Livad och glad tillställning.
Jag och Håkan på dansgolvet

Mars månad bjöd på en Spa resa till Sunne Spa. Det var A, I och min present till Charlotte i 50 års present. En helhelg i sviteterna fick vi.
Alla vet var vi ska utom jubilaren

April månad ser ut som den präglats av mycket jobb. Fick även prova på att vara handledare för en person som gjorde samhällstjänst hos mig på jobbet.
Ser i mitt fotobibliotek att det tagits väldigt mycket kort med min kamera.

Söt liten Klara kom till världen och fyller stor del av mitt minneskort i  april.

I maj månad skvallrar almanackan om att den amerikanska fotbollssäsongen dragit igång.


Juni är mer fotboll, matförberedelser inför bröllop och som tur är även starten på en hektisk semester.

Juli månads början så är världen utanför butikens mathyllor och mitt eget kök knappt med alls. Full fokus mat  till och med den 14e juli då jag lagade mat till 70 pers på bröllop. Ny spännande erfarenhet! Skriver om det HÄR

God hjälp när dagen  för bröllopet var här.
Augusti månad mina föräldrars guldbröllop, 60 års kalas och planeringsdagar med jobbet.


Jag fick göra tårtan till guldbröllopet!



September bjuder mest på upptakter av olika slag samt det troget återkommande föräldramötena.

Oktober innehåller en väldigt trevlig helg i Västerås med mina 3 systrar samt 2 systerdöttrar. Vi roade oss bla med premiären av Ladies Night där jag kan konstatera att Uggla gjorde showen!
Oktober bjöd på många fina fotovädersdagar.
 November bankett med Crusaders, Claes Malmbergs show på CCC med 3 rätters samt förberedelser för en ankommande....
December som fick oss alla att styra och ställa precis så mycket eller litet vi ville.
Julafton hos syster i Broby i år
Japp, det var en liten årskrönika från mig det.
Hoppas vi alla får ett gott 2013 som ger oss mycket tänkvärda och glädjande stunder i den där tryggare vardagslunken som mest är i vårt liv för de lyckligt lottade av oss.

Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar