tisdag 12 augusti 2014

Husmorstjänst



Tänk, jag har fått en husmorstjänst! Bara till 50% dock. Fortsätter med mitt vaktmästeri till 50% också. Jag har alltså äntligen fått en heltidstjänst! Förut hade jag ju 80% vaktmästeri.
Ska bli spännande att se hur det funkar att kombinera i verkligheten. Allt verkar ju lätt på pappret.

I husmorstjänsten ingår det att laga soppa till sopplunch varje onsdag samt 1 gång i månaden i en annan lokal. Bröd till den ska naturligtvis bakas och kaka till kaffe på maten. Det som är mest spännande är att man aldrig vet hur många som kommer.
Baka till kyrkkaffe och göra alla matinköp för all vår verksamhet ingår också. Dessvärre också tvätt och strykning :)

Nu på sommaren serverar jag ingen soppa, men däremot är det sommarkafé 2 timmar varje onsdag. Så nu får jag baka kaffebröd för glatta livet. Det är så kul. Smörgåstårta gjorde jag idag också för att tacka ett gäng gubbar som gjort om hela utemiljön vid 1 av våra lokaler.

Gör väl som vanligt och skickar med mer bilder än recept :)

Smörgåstårta till "markjobbarna"

Ostsnibbarna blev idag i giffelform.


Farinlimpor till frysen för kommande soppluncher,
Kardemummagifflar tillsommarkafé 

Syltgömmor

I morgon kan vi ha cafe på vår nya fina uteplats igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar