onsdag 1 januari 2020

Bakdukar

Får man väcka liv i en blogg som är 5 år gammal och oanvänd så där utan att blinka. Vet inte men jag gör det ändå. Nytt år nya icke stilrena småbrott typ :)

Hur många handdukar har man inte förstört för att man tar till dem som bakdukar. Har tänkt så länge att jag ska sy eller köpa några som enbart ska användas till det. Allra helst brodera en bulle eller kringla på också så att det verkligen syns vilket som är deras syfte.

Idag så, gick förbi min symaskin i annat ärende och plötsligt så satt jag där. Klippte, fållade och sydde på en liten stund 6 st enkla bakdukar i oblekt lakansväv. Större än en rejäl köks handuk. Precis så som jag vill ha dem. De här mäter ca 60X70 i cm.

Nu behöver jag bara råka gå förbi min köksassistent i annat ärende så kanske jag bakar också.


Gott Nytt oskrivet År!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar