torsdag 12 april 2012

2 års ojämnt bloggande

På dagen 2 år sedan jag gjorde mitt första blogginlägg. Kontinuiteten i bloggandet har varit minst sagt ojämnt. Kvalitet och intresseinnehåll lika så. Men jag tror ändå rätt så varierande och det kanske inte heller är bra kom jag just på....
De flesta som skriver blogg gör det väl för det mesta kring ett ämne. Mat/bak, inredning, häst, musik, pyssel, hund, idrott eller så är det en ren och skär dagbok. Min handlar om allt eller också inget. Men själva skrivandet är kul för min del och även om min läsarskara inte är stor så får vi hoppas att det är lite kul även för dem (er).

Lyckades inte länka till första inlägget som ju är på en annan bloggportal men kopierade in det nedan. Näst längst upp på höger sida här på min blogg ser ni länken till alla inlägg på min tidigare blogg.

Klockan går och vips så har jag väldigt bråttom!


 bara början 

jaha, då börjar jag om igen då. så är var det sist jag försökte mig på att ha en blogg. skriver ett inlägg som sen bara försvinner för att man inte har kunskapen om hur allt fungerar. skitkul!

men men sista dagen av fem lediga. har haft försenad påsledighet nu. eftersom jag jobbar i kyrkan är det inte läge att vara ledig under påsken. kyrkans största högtid.

gick ut hårt idag med en skogspromenad på 1½ timme, med fia, semlan och smulan. ester älskar semlan. höljutt!
sen var jag ju tvungen baka. om inte annat för att slippa städa. tycker jag är lite flitig ändå då. varför man nu måste vara det. thekakor roade jag mig med i dag. de blev sådär, men kommer säkert att gå åt. broccoligratänger 2 st också. som matlådor till mig. mumma!

fortsatte i solen :) våren är här! boken i högsta hugg. " min vän henry" kan rekomenderas till er som vill gråta. oj oj vad jag har grinat. många timmar blev det i solen. lite lätt svedd.

promenad efter det. möte gubben på jobbet. var hos närmsta bonden idag. hann ända dit och åkte med i bilen hem. gubben tog mellanpojken med sig för en tur till tippen. själv tog jag tag i matlagningen. grillad karré och till barnens glädje vår premiär av "kletpastasallad". fick bli en kycklingryta och ris också till matlådor.

kan väl säga att det har varit en rätt så typisk "moristugandag" idag. baka, lata, laga mat och promenera. kanske inte så mycket att skriva om, men det är som med tvn frvilligt att titta.

må så gott alla, det gör jag.


bilden passar kanske inte min vårdag så bra, men det är för att svalka min lätt rosa hud :)
12 April 2010  | Länk Så som det är | 2 kommentarer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar