söndag 1 april 2012

Pelargonsticklingar

Jag har inte några gröna fingrar och mina krukväxter brukar inte ha värst lång livstid. Men sommarens pelargoner brukar jag klara länge. Brukar tom få dem att övervintra för att komma igen nästa år.
I fjol däremot tog jag aldrig hand om  dem så de är ett minne blott. Med andra ord hade jag inga att starta upp. Fick då så på Blomsterlandet att de sålde små pelargonsticklingar. 4 st för 50 kr. Jag köpte 12 av olika sorter.
Jag planterade dem i såjord och radade upp dem i mitt hallfönster.

De växte fort och här är det nu dags att plantera om dem.


De växte så det knakade och efter några veckor planterade jag om dem i större krukor i pelargonjord. Nu får de pryda mina fönster inomhus tills de kan få flytta ut och göra sommaren.



1 kommentar:

  1. Vad fint! Vilket bra köp! Pelargoner vill man ju ha många av, i alla fall jag:)

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera