måndag 10 mars 2014

Bra ha saker

Nu har jag handlat på Majas manufaktur. Två jätteroliga saker. Kanske inte skulle försvaras om jag var med i Lyxfällan som 2 nödvändiga prylar, men ack så roliga.


Jag har köpt en "stickmaskin" för snoddar och en 2 pack tingest för att göra garnbollar i 2 storlekar. Finns en storlek till såg jag.
Blev smått utskrattad här hemma i lördags kväll när jag invigde stickmaskinen. Satt med öppen mun och stirrade ner i öppningen och vevade. Är nämligen genomförkyld och kan bara andas med öppen mun.


Snoddarna kom genast till användning. 2 fick bli rosetter på mina färdigstälda sockor.
Den svarta långa fick bli "kantband" i min första stickade sjal. Blir ju en kant med stora hål när man maskar på, ialla fall på mitt sätt.


Garnbollar gjorde man ju som barn med 2 pappskivor. Med denna pryl är detdefinitivt  roligare och jag misstänker det blir många små garnbollar i mitt hus frampå.




En svart på sjalen blev det ju narurligtvis. För övrigt så blev sjalen tokig i storlek och proportion, så om den ska komma till användning får det bli till en liten tjej. Men försökskanin av stora mått blev den iaf.
Sitter redan och stickar på en ny med öppen mun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar