måndag 20 september 2010

Några intensiva dagar

har jag bakom mig. Fredagen blev en ledig dag på kort varsel. Insåg att det var aldeles ypperligt att kompa en dag då. Även maken fick ledigt. Det regnade ju ;) Så vi fick båda rusta runt med det vi behövde. Jag bakade och Håkan tillbringade mestadels dagen i Ölme med att laga tröskan. Eftermidagen bjöd på en hundpromenad med 4 flickor från Björka. Kaffe och nybakade bondkakor efter det. Kan bara säga att baka aldrig småkakor på annat än riktigt smör! Mmmm vad gott det blir! Föresten ska ni aldrig köpa hem annat överhuvudtaget om jag får bestämma. Mycket dyrare, ja jag vet, men inte onyttigare. En bra start till att rensa bort bland alla kemikalier vi får i oss.

Fredag kväll blev vi ensamna och lite rastlösa så vi bjöd in oss på en kaffekopp hos kompisar i Ölme. Hem och tittade på TV tills det var dags att hämta hem två av sönerna.

Lördagen vaknade jag av att det dånade av regn på rutan. Hade tydligen åskat bra också men det var vi tydligen får trötta för att märka. Besvikelsen var stor i allafall för jag hade långpromenad inplanerade ute på Kilenegården. Åke med viss tvekan iväg med lite manfall och det sprack upp så regnkläderna åkte av efter 200 m. Lycka! Solen sken på oss när vi fikade med hela Vänern framför oss. Ja med 1 mil i benen var vi uppvärmda för en rolig kväll med........



på LL arena. Biljetterna var inköpta redan i våras så vi hade väntat länge. Brolle, Andreas Jonsson och Martin Stenmark visste man ju var säkra och snygga kort men Måns Möller undrade man ju hur han skulle komma in i det här. Han lyckades kanon och klättrade många pinnkliv upp i mina ögon sett. Jättetrevlig kväll som startades med god hämtmat och avslutades med eftersnack hemma hos Ankie som bor i en ny jättefin lägenhet precis brevid arenan.

Söndag-jobb och valdag. Men framförallt SM final i amerikansk fotboll. Sessutom för första gången i Karlstad. Carlstad Crusaders har förlorat i fanalen med små marginaler vid 8(?) tillfällen och var nu väldigt taggade på hemmaplan. Så efter Högmässa i Väse med fin musik bar det av till Tingvalla. Jag skulle hjälpa till i en av två Grill/Kiosker. Vi fick jobba kan jag lova. Publiken blev mer än fördubblad mot vad som hade väntats. Nästan 2300 pers. Jättekul. Dessutom blev det GULD för grabbarna.

 



 












Josef, Michael, Johannes och Daniel följde matchen.






















Efter denna spännade stund så bar det återigen av till jobbet och kvällsgudstjänst i Öa Fågelviks Kyrka. Efter det slöt Håkan upp och vi gick över vägen till Församlingshemmet och röstade bland de sista innan vallokalerna stängde. Åkte sedan hem och lade upp benen på soffbordet och satte ett vinglas i handen och följde valvakan en stund.


3 kommentarer:

  1. Vilken rolig helg du verkar ha haft =)

    SvaraRadera
  2. Full rulle i Dyhult=) trevligt värre=)

    SvaraRadera
  3. Jag är inte så himla anonym, syster Inger skulle det ju va=)

    SvaraRadera