onsdag 1 september 2010

Borta bra meen hemma bäst

passar extra bra idag. Är hemkommen efter 3 dagar i Torsby. Planeringsdagar. Bodde på ett alldeles nytt vandrarhem som heter Valbergsängen och ligger intill skidtunneln. Vi har lagat all mat själva i matlag, planerat verksamhet och umgåtts under väldigt trevliga former.

Tisdag eftermiddag var vi "fria" att göra vad vi ville. Några valde naturligtvis skidtunneln men min bil fylldes för en tur till Café Memphis i Östmark. Mysigt Elvis inspirerat cafe brevid lanthandeln. Tog oss en fika och lyssnade på jukeboxen. Gick också en Elvisfilm på storbildsTVn hela tiden. Värt att titta in om man ändå åker förbi. Vilket man nog inte gör om man inte ska till Lekvattnet ;)












Helgen innan det bar av till Torsby förgylldes av en väldigt trevlig kräfskiva i Ölme. Det blev sent och söndagen gick i lite lugnare tempo.

Har föresten mycket trevligt framför mig denna höst. Ny på lördag är vi medbjudna till Valsverken på The Baseballs. 18 september är vi 5 glada som drar iväg till LL för The Ladies Night och den 31 oktober blir det Queen föreställningen.

Som lite extra grädde till allt detta roliga tror jag att jag ska använda de presentpengar som jag fick av erbetslaget till att köpa biljetter till Evigt Ung på Spinneriet. Har hört så mycket positivt om den.

Som om inte det skulle räcka så är ju hösten så underbar i sig själv med dessa klara fina dagar och mysiga innekurarkvällar. Har redan spanat in och plockat en del trattkantareller. Måste nu bara ta mig en tur till Ikea för att fylla på mitt ljuslager så kan hösten få komma.

3 kommentarer:

  1. Tjoo, jag ska oxå på Ladies Night...trodde jag var den enda ;-)

    Måste få till en tur till Östmark, vi hade tänkt det i sommar men det blev som med allt annat - aldrig av!

    SvaraRadera
  2. Så trevligt du verkar ha haft det och ska ha!=)

    SvaraRadera
  3. Va mycke roliga saker du gör och ska göra.

    SvaraRadera