torsdag 9 december 2010

Inte van

att inte ha mina hemmakvällar. Mycket jobbkvällar och mycket roligt gör att jag inte är hemma en enda kväll på 8 dagar. Tokfel i min värld. Men sånt är livet. Får höra mycket vacker musik, träffa många glada men ack så stimmiga barn, äta god mat och själv sjunga fina sånger i advent och julens tecken. Det både ger och tar med andra ord. Det här hör dock inte till vanligheterna i mitt liv efter att jag bytte jobb från handeln till kyrkan. Jag jobbar en och annan kväll nu med, men inte som alla hemska nio och tio kvällar när jag jobbade på OBS.

Varje ledig stund måste jag ju dessutom baka nu. Designrummet i Väse som är öppet alla adventshelger rullar ju på för fullt. Måste ju fylla min brödlåda till varje helg. Fredag-lördag och nu även söndag har vi öppet några timmar och det går riktigt bra tycker jag.

Förra helgen blev extra fullspäckad för förutom brödbak så fick jag uppdraget som jag hade en förfrågan om att laga en buffe till 18 personer. Väldigt kul men också nervöst över vad som ska tyckas. Väldigt svårt också att veta vad man ska ta betalt. Det är det svåraste av allt. Rädd att det ska vara för dyrt, samtidigt som det går åt en hel del timmar för att få det att gå i lås. Men tror att det är uppskattat iallafall. Haft ett 50 årskalas och två 60 års kalas, en personalfest, och delar av buffeer vid 2 tillfällen. Detta förutom alla smörgåstårtor. Undrar vad många jag gjort? Nä det här låter nästan skrytigt men jag tycker ju bara att det är så kul.

Om det blir någon fortsättning på Designrummet efter nyåret återstår att se, men baka och laga mat lär jag göra ändå. Det är rogivande och kul. Dessutom så är man flitig utan att behöva städa. Passar mig perfekt!
En vacker dag kanske jag har mitt lilla café med dagens lunch och beställningssortiment.........vem vet. Namnet är redan klart iallafall.

Mor_i_ Stugan, så klart :)





Ha de!

1 kommentar:

  1. Oj va du står i.Undrar var du har fått din händighet i o baka o laga mat.Men säg till när du öppnar ditt cafe kan jag va servitris !!!

    SvaraRadera