tisdag 28 december 2010

Mellandagar

mellan jul och nyår och jag är ledig. Skönt! Blivit rätt mycket extradagar i december. Mycket fin musik och glada barn har man ju dock förmånen att få se och höra i mitt jobb. Luciatåg med 55 barn, 70 man stark blåsorkester av barn från kulturskolan, 45 man stark manskör och mycket annat.

Har själv fått sjunga mycket fina julsånger också föresten. Vårt personallag består av 11 personer och 10 av dem sjunger gärna. Vi har sjungit på två grötluncher  för pensionärer och ett kyrkoråd. Gospelkören har också sjungit vid 1 tillfälle.

Har ju också i år varit ute och överraskat i trädgårdar med sång tillsammans med Stefan, Susanne och Anna. Verkar uppskattat och vi har väldigt roligt. 13 trädgårdar hann vi med i år. En del väntade oss, andra blev väldigt överraskade. En del sånger låter bra, andra hellre än bra.

Julhelgen innebar även den en del jobb. Jölbön på julafton och julotta på juldagen. Mycket ljus att tända. Härligt.


Naturligvis firades det jul med julbord också. Julbord hemma hos min äldsta syster i år. Första gången vi inte firade hemma i Elofstorp hos mamma och pappa. Det gick naturligtvis lika bra och det var lika gott i år som alla andra år.

Julklappar blev det i år också. Skillnaden är att jag och Håkan får fler för varje år nu när barnen köper egna åt oss. Alltid lika spännade att se vad de hittar på. Någon av barnen köper alltid ljus åt mig. Det bränner jag ju ett och annat. Ljus, presentkort på panduro, ljuslykta, lakritsglögg, kakburk, likör och 2 halsband fanns b.l.a under granen åt mig.

Idag är jag och Johannes själva hemma. Övriga gänget jobbar. Johannes har fått besök av 4 klasskamrater  från stan och det fnittras rätt bra på övervåningen nu. 3 tjejer och 2 killar på 15 år! Ni kan säkert tänka er!

God fortsättning!

3 kommentarer:

  1. Ja du Annelie, en stor dos av Julen har du fått, bra när det ingår i jobbet oxå:)Fullt upp verkar du haft iaf! Njut nu av ledigheten:)synd vi inte kan träffas för lite hundbus! men det får bli längre fram:)ha det bra:)

    SvaraRadera
  2. Ja Julen blev ju bra trots ny tradition,vart blir det nästa år montro??kram

    SvaraRadera
  3. Jag tyckte det var så trevligt att ha er här :) Hoppas att ni inte jobbar allihopa nästa jul ;).....

    Storasyster

    SvaraRadera