onsdag 1 december 2010

Julbestyr utan jul

Mycket att styra och ställa med så här i december?
Ja, jag med. Så är det ju för oss alla. Inte bara i december utan året om.
Vi ställer bara lite mer krav på oss inför julen. Vilken annan del av året ska vi baka massor, laga komplicerad mat, koka eget godis, köpa många presenter till alla, byta gardiner i nästan alla fönster, städa extra noga överallt, skicka kort till både de vi träffar varje dag och de vi aldrig träffar.Vi ska ha nya kläder, lampor i alla fönster, prydnadssaker i alla hörn, 100% mer ljus än vanligt, hinna gå på massor med julfester,julkonserter, marknader, julbord och glöggkalas.
Allt detta sprider vi ju normalt ut på längre tid annars. Men inte i december inte då ska vi göra allt på en gång.
Ja, ja som bäddar får man ligga. Men lite mysigt är det allt.

2 kommentarer:

  1. Har ju inte riktigt så stora krav på jul,vi gör kanske lite knäck,städar inte hysteriskt,men vill ha fint så klart.mitt största problem är o inköpa julklappar.Går inte på julkonserer,bara på sånt som Hugo har i skolan.=)=)

    SvaraRadera
  2. Jag vill hinna massor och blir nog lite stressad. Men jag tror jag gillar det.....mycket ar ju av egen fri vilja och då blir det kul. Och visst ska jul vara lite speciell annars blir det ju som vilken helg som helst.

    SvaraRadera