måndag 24 januari 2011

Arbetshelgen

för den här helgen är avklarad. Den har varit jätteintensiv. Lördag hade vi  både begravning, dop och vigsel i våra två kyrkor. På söndagen gudstjänsterna och dop. Man pratar på att att antalet kyrkobesökare är katastrofalt lågt. Men det gäller då inte förrättningar i allafall. Oj vad mycket kyrkobesökare vi haft den här helgen. Jättekul!

Den här helgen har en liten grannflicka fyllt 6 år också. Jag hjälpte till att baka lite till hennes kalas. Fick göra väldigt tjejiga muffins. De blev väldigt rosa! Kul det för mig med 3 pojkar i huset. Kan konstatera att det finns väldigt mycket rosa/lila dekorationer i våra bakhyllor. Jag har de flesta jag med nu. Svårt att välja när man står där i affären. Synd bara att jag som har kameran framme i köket jämt glömde ta en bild på dessa tjejmuffins. Skulle nog vara roligare att få en bild när de äter dem föresten, kanske också på hur det ser ut där de suttit och ätit :)

Idag är jag ledig och ska laga matlådor. Blev inget när jag kom hem igår för det fanns rester till idag åt de som behövde. Suveränt tycker jag att proppa in ett gäng i kylskåpet så här i början på veckan så att det finns en start. Idag blir det Kycklinggryta och ris. Potatis sås och skinkstek samt spaghetti och köttfärssås. Till middag ikväll har jag lovat en liten tjej som finns här nu för tiden att det ska bli köttfärspaj. Men en sväng till Konsum får det bli först. Potatisen är slut och så denna förgjordade mjölken förstås!


Dagen ska också få bjuda mig och Ester på en ordentlig promenad. Troligtvis med mina nyinköpta broddar. Suveräna!



Snart är det våren Ester, då behöver inte matte några broddar.


2 kommentarer:

  1. Barnen var minst sagt imponerade!!!
    Först tog jag baraa fram en....till Holly o frågade barnen om den här tårtan räcker till alla....en uns av besvikelse spred sig...tills jag hämtade resten, haha!
    Tusen tack för all hjälp :-)
    Jag har bilder, så i nästa inlägg kan du få lägga upp dem!

    SvaraRadera