tisdag 25 januari 2011

Cupcakes eller Muffins

kanske inte spelar någon roll, men vi kan nog konstatera att det är "innebakverket" just nu. Tror kladdkakan är slagen nu.
Skrev ju i mitt förra inlägg att jag gjort det till en liten granntjej som fyllde 6 år. Mamma till tjejen kan här nu bidraga med bild.

Stora rosa 6årsmuffins


Själv lägger jag till receptet för det är är ett recept på riktigt många muffins och det tycker jag om när jag ändå ska baka. 20 riktigt stora som på bilden ovan. Så ska ni göra små får ni fylla formar en stund.
Väl beprövat recept av mig med alla de smaksättningar och de blir alltid bra.

Håll till godo.

450 g smör (absolut inte margarin! (= de ska ju bli goda)
6 dl socker
6 ägg
9 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1msk vaniljsocker
1½ dl vatten


Smält smöroch låt svalna. Vispa ägg och socker pösigt i en stor skål. Blanda i de torra ingredienserna samt smör och vatten.

Fyll muffinsformarna till 2/3. Grädda i 200 grader.



Bautastora megakonfamuffins












1 kommentar:

  1. Härligt!! Det receptet ska jag prova eftersom jag har såå mycke formar =)Såg hemskt smarrigt ut du .

    SvaraRadera