lördag 5 mars 2011

Konstigt hur det är

Jag har varit ledig i 8 dagar och inte skrivit ett enda inlägg. Idag är min första arbetsdag och se -här kommer det ett. Jag har inte jobbat många timmar idag men ett dop i Väse kyrka har det blivit.

Min ledighet har inneburit en tur till staden nästan varje dag. Mycket saker man ska passa på att uträtta och så passar man på att köra barnen lite mer när man har möjlighet.

De två (eller tre) stora pojkarna har jobbat på som vanligt. Den äldsta trots riktigt otäck förkylning med grym hosta som gjorde att han inte sov. Så nu i slutet av veckan har han delat med sig till mig men jag är mest tät. Johannes och jag är alltså de enda som varit lite lediga.

Fredag cityrunda med lunch på Burger King med Jonis. Mysigt men ska inte äta där igen. Deras sätt att servera maten innebar att det var 10 andras jackor händer och pengar som sträcktes över min mat. Blä.
Var också in på affären Stick och sy vilket innebar att jag stickat mig en halsduk på 12 stickor. Den blev gles och frän om jag själv får säga det.

Lördag ringde Charlotte och frågade om jag och Ingrid skulle med till Fårfesten i Kil. Det ville vi. Tog ut pengar på bankomaten i Kil och laddade för att leta oss fram. Det gick bra att hitta utan skyltar för det såg vi inga. Vi var dock där en vecka för tidigt! Fika på Värmlands Museum istället och ännu ett besök på Sticka och Sy som ligger i närheten.

Måndag var det dags för tandhygenisten och skor till Johannes hos Aktiv ortopedteknik i Skoghall. Enda affären som gäller med den formen på fötter som han har. Tandhygenist och skor innebar minus 2300:- Om vi tänker positivt så kanske vi på  väldigt lång sikt tjänade något på bra skor och underhåll av tänder.


Våra nya matgäster

Ja vad jag gjorde tisdag och onsdag undrar jag. Förutom laga mat och laga mat samt laga mat. Vet jag inte. Jo föresten städade hallen lite grundligare än vanligt iallafall under tisdagen och storhandlade på onsdagen.


Torsdag var Josef ledig och jag fick med mig både honom och Johannes till deras mormor och morfar. Mamma och jag gjorde nämligen potatiskorv. Brukar vi göra då och då men nu var det längesen. Gott och roligt!.

Ester övervakar arbetet

Teamwork underlättar

En liten färdig korv




 













Jag, mamma och trotjänare Bosch
Fredag smög sig förkylningen på så sakta men en lien tur till fårfesten på rätt dag gjorde iallafall Charlotte och jag. Köpte med små ulltussar i blandade färger att sätta i påskriset.

Idag lördag har jag som sagt jobbat en lien stund men slappade på förmiddagen med att tillverka en liten blomtavla sedan blev det en tur till nyinvigningen av Designrummet i Väse när jag var i krokarna. Det bästa är nog trots allt den här veckan att vi haft alla våra pojkar på hemmaplan både fredag och lördag kväll. Då slappnar man av och känner sig lugn och slipper ut att kör mitt i natten. Därför sov jag redan halv nio i går kväll :)

Den här veckan har Håkan och jag också titta på alla fyra avsnitten av Halv åtta hos mig. Sändes från Karlstad och är ett program som faller mig i smaken. Kul att dessutom en 22 årig kille vann över "gamlingarna"

Japp det blev en liten sportlovsdagbok det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar