lördag 16 juli 2011

Snart så...

är det semester. Ledig idag, har 2 gudstjänster i morgon och sen så är det dags. Då har jag semester. 5 hela veckor.
Det bästa är att inget är planerat, inte hugget i sten iallafall. Ta dagen som den kommer ni vet.

Pionerna är utblommade men jag hoppas på lite sommar än.


Har många små idéer om vad jag vill göra iallafall. Kommer bli på betoning vad  jag vill eftersom käraste gubben inte har någon betalt semester i år och därmed inte kommer ta annat än någon strödag.




En tur till Humletorp kunde vara väldans trevligt

Sliperiet i Borgvik har jag hört mycket om så det vill jag se. Hälsa på eller bjuda hit fd arbetskamrat för prat och tjöt vore också trevligt. 20 årskalas för mellanpöjken ska det också bli.
Badväder vore det också trevligt om det kunde bli. Älskar att bada och sitta vid stranden och fika prata och läsa. Det skulle jag kunna offra rätt många dagar på om vädret tillåter. Annars vill jag naturligtvis baka en mulen dag och plocka kantareller och kanske något bär var och varannan dag.

Dåligt väder innebär väl lite skogsguld iaf

Smörstekt guld




Tror också att min kära tvillingsyster kommer hit och bor hos mig några dagar med sin minsting. Då blir det nattsudd ute vid brasan.



Man kan ju ha kläderna på och fika vid sjön om inte annat




Låter alldeles lagom det där tycker jag.

2 kommentarer:

  1. Jaa,vi måste ju göra våran semester tripp sen förra året till en tradition,fast snart blir vi väll helt själva utan barn =)=)

    SvaraRadera
  2. Slår vad om att vi klarar oss då med ;)

    SvaraRadera