torsdag 18 augusti 2011

Årets semester till ända.


I morgon är min sista semesterdag. Som tur är har jag världens bästa jobb. Ni hör ju själva. Hustomte. Smaka på det ordet. Kan det bli bättre? Att det dessutom är i en typ av byggnad som nog faktiskt är det vackraste vi har här i Sverige gör ju inte saken sämre. Våra vackra kyrkor!
 Nej, jag har ingen ångest över att komma tillbaka. Ska bli mysigt. En ny spännande höst att gå till mötes. Än så länge vet vi inte alls vad som kommer att hända. Vi vet inte vilka ansikten vi kommer möta däremot så vet vi att det alltid fattas oss några och att det alltid kommer små nya.

Har ju som vanligt inte massa häftiga semesterresor att berätta om, men mina 5 långa veckor har bjudit mig på det jag så gärna vill ha. Sedvanligt hemmamingel i form av att baka, laga mat och även sylta lite. Barn, grannar och vänner som kommer och går för gemenskap runt mat och fika.Hundpromenader
utan tidspress och små korta dagsutflykter så jag kan få knäppa massor av kort.

Eftersom kort inte är någon bristvara så visar jag här min semester i lite bilder.
Mycket mat ömsom inne ömsom ute


Det här var kanske innan semestern, men trevligt. Jag och 2 av mina systrar   har gemensamt kalas.


 

Igelkott hör sommaren till
Bröllop

Kompisarnas STORA nya altan har det tillbringats några timmar på

Sommarfestfordon

Målet för resan! 2st 35 åringar skulle firas

Kattungar

Gele, sylt, chutney i flera smaker har tillverkats

Bonnkalas på Björka

Barnvakt åt go granntös

Mellansonens 20 årskalas



Karlslund i Örebro




God plocktallrik på slottet i Örebro intogs.


I år blev ett besök i vattentornet av.

här syns bla Domkyrkan


Mammas lilla sällskapsdam

Minstingen tränar tränar o tränar. Här med 52kg kusin på ryggen

Bad hör sommaren till

Många skogspromenader utan tidspress

4 filmer har jag sett

Borgvik



Gubben har jobbat med trogna utflyktsvänner finnes.

Fjärrkontroll till kameran är kul

Mycket rolig bakning har det blivit

Kantareller var o varannan dag

1 kommentar:

  1. Åå vilka härliga bilder.En perfekt semester har du haft syster <3

    SvaraRadera