torsdag 6 december 2012

Julmingel


Igår hade jag och Jolin en minijulmarknad hemma i henne och Olas julstämningsfulla hus. Jolin driver företaget JSdesign där hon tillverkar och säljer smycken i en omfångsrik bredd. Hennes vintagesmycken är hennes mest unika serie som skiljer sig väldigt mycket från övrig marknads sortiment.

Den här bilden är ärligt stulen från Jolin. Hennes lödda smycken till vänster.
Jolin är också återförsäljare av kryddor och hudvård från Alpnaering så det fanns också till försäljning.

Jag själv bidrog med försäljning av mitt hembakade bröd och kakor. Naturligtvis bjöd vi också på sedvanlig "glöggfika".  Min hemgjorda glögg kunde den som inte körde bil få prova på tillsammans med hembakade lussekransar, pepparkakor och små snittar gjorda på min farinlimpa med julskinka på. Det fanns naturligtvis utav Blossas saftglögg också och det var väl mest åtgång på den av naturliga skäl.
Saffranskrans att äta



eller saffranskrans för dekoration


 En lyckad och trevlig kväll tyckte jag och Jolin och vad det verkade även våra minglande gäster. Vi är redan inne på att vi säkert vill göra om det nästa år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar