onsdag 4 september 2013

Inspiration

Tidningar är ju på tok för dyrt egentligen. Men precis som kokböcker är de en underbar källa till inspiration. Idag har det införskaffats 3 st. Jag har bläddrat, bläddrat och bläddrat. Helt underbart!




Det var också vad jag behövde. Efter lite bläddrande i dessa härliga tidningar så kom bakarlusten i spinn. Det behövdes! På lördag ska jag leverera en tårtbuffé för 100 personer till ett dagisjubileum. Alltså bortemot 10 olika tårtor.
Tror dock inte att det blir några barbiedocktårtor. Då tycker de nog jag är diskriminerande.

 


Nej, lite mer traditionella tårtor får det bli. Mammas underbara kolatårta ska naturligtvis med. Den brukar liten som stor tycka om.

Inspiration fann jag dessutom idag i något så knäppt som mammografin också. Påmindes då om det blogginlägg jag gjorde sist jag var på det. (HÄR kan ni läsa det.) Det fick så mycket positiv respons då så jag tyckte det kunde vara kul att aktualisera det idag med. Delade det på facebook mot min vana. Det blev väl mottaget idag med, så då kom inspirationen att ta tag i mina datorproblem. Jag har inte kunnat blogga för datorn har varit kaiko. Nu tog jag alltså tag i det och kan blogga igen.

Ja, allt som behövs är en liten uns av inspiration för att få något gjort här i livet.


Lite solrosbilder passar jag på att bjuda på också. Kunde ju helt plötsligt även få in mina kamera bilder på hårddisken från kameran också :D







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar