fredag 19 november 2010

Advent på ingång

Smyger sig på en hel del advent och julinspiration nu tycker jag.
2 torsdagar i rad har vi nu övat julsånger på gospelkören.
Kransar band vi på på vår lilla syjunta i tisdags.
Planerat hämtning av av utegranarna till jobbet under veckan som kommer. Ska naturligtvis hämtas hit hem också men då går vi ju ut i egen skog. Inget besök hos julgransodlaren.
Bordsdekorationer ska tillverkas på jobbet till veckan och jag kommer tänka fula ord när jag ska få alla stakar till att lysa.

Årets första dörrkrans

Julgodis och saffransbak står högt på att göralistan också. Har t.o.m lite "beställningar" på sådant. Mat ska också lagas åt andra. Den här helgen har jag lite olika bufferätter som jag ska leverera till en liten bjudning. Kan bli även helgen om 2 veckor, till ett annat kalas. Jättekul!

Men idag är det Brownies, limpor, muffins och bondkakor som ska levereras i första hand. Brownies i ugnen, limpor på jäsning och småkaksdeg i kylen och jag passar på att titta in här fast jag nog borde göra smeten till mina muffins nu.

Vi ska också ha ett litet kalas för Johannes som fyllde 15 under veckan nu i helgen om det passar in för gästerna så det vore ju bra om jag hade något att bjuda på då också ;) Kapten Crisp tårta är beställd av födelsedagsbarnet iallafall.

Trevlig helg till er alla som tittar in här hos mig.

2 kommentarer:

  1. Vilken himla fin krans. Och vi ser i fram mot ett trevligt kalas på söndag.kram

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du är i farten. Jättefin krans. Laddar för att göra en jag med men har inte kommit mig för att gå till skogen och ta ris. Och bakar och lagar mat på beställning gör du också.....häftigt dä. Att du hinner!? Men det man tycker är kul hinner man.

    SvaraRadera