onsdag 3 november 2010

Vintertid

Ett vintertidsfenomen i vårt hem har börjat. Riktigt jobbigt.
Om ni inte redan vet så är både gubben och jag rätt kvällströtta. Inte ovanligt att vi lägger oss halvtio-tio en vardagkväll. På vinterhalvåret är det dock så att yngste sonens träningstid ligger mellan 20-22! Grymt! Han får samåka med en av tränarna och vi behäver hämta honom 5 km bort istället för i stan. Alltid något. Men det är något speciellt med karlar och omklädningsrum. De kommer aldrig ut därifrån. Antar att de som bäst nu går och daskar varandra på skinkorna med våta handukar medans jag sitter här och kämpar med mina ögonlock. Samma visa måndag och onsdag. Han tränar naturligtvis alla andra dagar också, men då på lite humanare tider.
Klockan är nu 22.30 gubben sover och jag väntar på signalen som talar om att de åkt från stan. Gissa vem som sover på måndag vid den här tiden? Inte är det Håkan :)

Ja, jag vet vi ska ju bara vara lyckliga så länge ungdomarna håller på med en idrott........

2 kommentarer:

  1. Inte bara fördelar med att bo på landet.

    SvaraRadera
  2. säger som föregående,men tur att ni har en tränande son så ni inte ligger där hemma som två söffpotäter ;-) kramiz

    SvaraRadera