onsdag 24 november 2010

Designrummet

I måndags kväll fick jag ett mail från Ingela som driver inredningsbutiken Då och Nu i Väse. Hon har flyttat in större lokal vägg i vägg med sin gamla. Företagarna som finns i det huset har drömt om att det ska bli ett café i den lokalen hon hade innan och kom på att de skulle ta tag i det snabbt. Tanken var då att lokala hantverkare skulle få vara med i lokalen och sälja sina alster.

Kul att då jag med mitt hembakta bröd kommer i tanke bland hantverk då. Först trodde jag att tanken var att jag skulle leverera bröd till cafét, men så var det alltså inte. Jag ska baka bröd och sälja där. Vi är nu 8 st som ska turas om att ha öppet i december månad på prov fred 15-18 och lördag 11-15. Bråttom blev det för vi kör igång redan den här fredagen. Jag och  JS Design  börjar att ha öppet den här helgen. Kom gärna och hälsa på oss.

Om det blir någon fortsättning får vi se. Men kul låter det ju. I "Designrummet kommer det alltså finnas tovat, stickat,broderat, smycken, tryck på textil, bröd mm. Detta tillsammans med enklare fika. Dessutom finns ju dörren in till Då och Nu i butikens vägg. Hon har så mycket fina grejer så man får gå många många varv för att se allt fint. Hon syr mycket gardiner på beställning och säljer underbara tyger och gamla möbler också.

Kvällen här hemma i stugan har alltså gått åt till brödbak och kolakokning. Kolan ska nu packas i Strutar tillverkade av Jolin och säljas kanske till dig.

Funderar på om det inte är dags för ett litet visdomsord också. Det här kanske är något att tänka på i dessa prestationsångest laddade tider.


När allt annat misslyckas
sänk dina krav.

3 kommentarer:

  1. Visste inte om att Designrummet finns. Måste ta mig en tur dit men i helgen hinns det nog inte med. Men det hade ju varit kul om du var där. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Synd att jag inte han dit, men gör ett nytt försök 17 el 18:de

    SvaraRadera
  3. Och jag fick reda på försent att du stod o sålde bröd.=(

    SvaraRadera