tisdag 8 februari 2011

Kroppkakor och blommor

I Söndags när jag sa till Ida min arbetskamrat att jag skulle göra kroppkakor på min lediga måndag så sa hon
-"Då ska jag göra det med"
Hon berättade att hon aldrig gjort det tidigare men älskade det. Hon brukade få den öländska mer grå varianten i sitt hem och jag den vita. Vi bestämde att vi skulle "byta" kroppkakor på tisdag.
Sagt och gjort idag "bytte" vi kroppkakor på jobbet. Agneta och Dan var också med och smakade båda sorter. De öländska "grå" skulle ätas med grädde och lingonsylt. Mina "vita" med skirat smör och lingonsylt. I mitt tycke var de väldigt olika men var och en goda på sitt sätt, men jag kommer nog fortsätta med vita jag.



Vit vs Grå
Detta var alltså vår ggemensamma trevliga lunch. När jag sedan förflyttade mig till Fågelvik för att möblera i Församlingshemmet brann det en brasa där som Dan tänt ute i solen och jag kunde tillsammans med Susanne, Carina och Dan grilla en korv där.Vissa dagar är trevligare än andra.

För övrigt så är det nu en soffsittarkväll resten av dagen. Fick nämligen nya band att göra blommor av idag i fina pastellfärger så det ska jag sätta mig med nu.

1 kommentar: