onsdag 24 augusti 2011

Tillbaka

Nu har jag börjat jobba! Tillbaka efter 5 härliga lediga veckor. Sista veckan kändes nästan som den var i senaste laget för att ha semester. Var genast mer kylig och höstlik på något vis och det kändes som om jag nästan var ensam om att ha semester. Men som en del av er kanske vet så gillar ju jag hösten. Hösten är den årstid som man mest kan förknippa med mys.

Förhoppningsvis är det så här det ser ut en  dag i oktober.




Hur som hade jag inga bekymmer med att börja jobba och det kanske var just precis för att det började kännas lite höstligt och ensamt.

Johannes har börjat gymnasiet. Han hade inge kompis som han kände som skulle börja på hans skola den dagen det var dags. Han var riktigt nervös för att knalla iväg. Fjärilar i magen i massor. Första dagen tyckte han var skitjobbig, men nu har det avlöpt 3 och det hela känns bättre.
Dessutom svävar han på små moln efter att han i måndags kväll fick reda på att han kom med till ULU, Ungdomslandslagets uttagningsläger i amerikansk fotboll. I början av oktober går det av stapeln i Nyköping och om det slår väl ut så är det NM i Danmark i slutet av oktober. Mamma är den första att hålla tummarna. Så häftigt och kul för honom det här.
Him self!

Ja, för övrigt så jobbar jag bara 1 dag till den här veckan. Börjar med kortvecka så här efter semestern. Det känns bra. Nästa vecka ska vi dessutom åka på personaldagar i 3 dagar så det känns som liten form av inskolning i arbetet det här.

Ja jag återkommer väl om jag inte bara ska hålla tummarna i 2 månader. Vi får väl se.



Till sist:

Du är chef över livet, du har en kund och det är Du.
- Phil McGraw

1 kommentar:

  1. Grattis till Johannes,Moster håller oxå tummarna!!

    SvaraRadera