tisdag 21 februari 2012

Fettisdagen

idag och jag har precis bakat ut min semeldeg. Nu ligger de runda bullarna på sina plåtar och jäser. Fick ett samtal på jobbet förut från yngste sonen som ville försäkra sig om att jag inte glömt vad det var för dag idag. Jag skyndade mig in när jag kom hem från jobbet och satte degen. För att sedan snabbt vända ut igen!


Drog med mig en köksstol ut och satte den på trappan och sedan mig själv på den och vände näsan mot solen medan degen jäste. Dörrkransen åkte också äntligen bort då den stack mig i nacken.
Bytte också ut mina graningekängor mot mina cerisa träskor. Ska man inte längre än ut på trappen går ju det ju bra med träskor. Ska man längre än så borde det vara spikskor egentligen.
Men oavsett skoval så skiner solen så härligt idag. Riktigt värmer i solväggen. Ordentligt takdropp är det också. Första lilla härliga vårkänslan kommer smygande. Den där tiden då hunden inte följer med mig in utan ligger kvar på trappan in i det längsta.

 Dessutom var det skapligt ljust redan i morse när jag åkte till jobbet vid strax före sju. Det finns hopp ni!

2 kommentarer:

  1. Gött med sol, semlor o fina träskor!=)Kram syster inger o puss på nosen till Ester från Fangis

    SvaraRadera
  2. Ja då våren är på väg med vissa bakslag,men det är ju faktiskt bara Februari än och vintermånad,så vi får skynda långsamt/Nene

    SvaraRadera