måndag 5 november 2012

Glögg

Smyger sig på litegrann tycker jag nog att viljan för att börja med lite julbestyr gör. För min del är det naturligtvis lusten att baka julens bröd och kakor.

Jag har inte börjat med det men kryddorna till pepparkakorna och saffranet till lussekransarna finns hemma om andan faller på.

Men det doftar redan jul i mitt kök. Det luktar glögg! Jag och Josef satte årets glögg förra veckan. Fyra veckor ska den stå och ska röras varje dag. Varje gång jag lyfter på locket och rör om så sprider sig en underbar doft!

Det kanske är den doften som gör att viljan för julbestyren smyger sig på.


Lite bröd som passar julen till har jag bakat idag föresten. Farinlimpor med brödkryddor. Men de lär vara slut innan jul även om det blev 9 st.
Massproduktion av det mesta föresten. Har gjort 12 matlådor och skickat till en lägenhet med 2 hårt tränande grabbar i stan också.



Här är glöggreceptet om ni vill prova. 4 Veckor ska den stå, så färdig innan Lucia om ni sätter den nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar