måndag 26 november 2012

Ljus, pepparkaksdeg och skabbräv

Nu har jag jobbat helgen igen! Konsert lördag  och 2 gudstjänster på söndag. Andra gudstjänsten var Taizémässa . Det innebar mycket ljuständande för mig. Vilket passar mig utmärkt! Är lite av en ljuspyroman. Vad som också hände, är att jag fick lite julinspiration. Jul är mycket ljus för mig!



Klev alltså upp idag och satte pepparkaksdegen. Spred sig en härlig doft i köket tillsammans med dofterna från glöggen  som jag satte för 4 veckor sedan och nu alltså är färdig i morgon.

Blev nästan tom inspirerad att putsa fönster och få upp julgardinerna. Men som tur är måste jag jobba några timmar idag fast det är ledig måndag, så putsa fönster det slipper jag som tur är :)

Men innan jag åker är jag nu på språng ut i skogen med lilla Ester för att plocka hem lite mer mossa och ris som behövs inför stundande helg. På onsdag utlovas nämligen 1 dm snö och om vi har sådan tur att det stämmer och att det mot alla odds får ligga kvar så är det bäst att passa på idag då man är hemma en stund i dagsljus.

Ett litet orosmomentet ljust nu är dock att vi har en skabbräv som stryker kring oss här hemma och att lilla katten Maja inte setts till på nästan en vecka. Skabb på hunden Ester vill vi inte uppleva igen och lilla Maja vill vi ha kvar hos oss många år än.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar