måndag 19 november 2012

Lussekatter

Pärlsocker istället för russin som ändå petas ur. På jobbet brukar de ligga gömda i blomkrukorna.



brukar jag aldrig göra. Idag blev jag påmind om varför. Resultatet blir att de ser ut som feta, blinda mullvadar. Varför jag gjorde dem var för att en god vän inte ansåg sig kunna och var tvungen skänka 50 st till en julmarknad för sin sons räkning. Smarta jag lovade hjälpa henne när jag fick frågan. Inte så smart. Anser mig själv inte kunna nu jag heller. Har bakat 65 st. Det blir att plocka bort de 15 fulaste och låtsas som ingenting :) eller säga som det står på min skylt i köket.
Take it or leave it! ;)





Nä, hädanefter blir det saffranskransar med mandelmassa som vanligt. De brukar uppskattas och tom anses snygga.
Provade föresten nytt recept på saffransdegen idag. Mer smör och råsocker istället för strösocker. Vet inte om det smakar bättre. Vi får väl höra, kanske.

Lite experiment på julgodis har det också blivit. Det behöver oftast inte vara av toppresultat för att gå hem det.
Onyttig variant med geléhallon, marshmallows, jordnötter och ljus choklad. 

Lite lite nyttigare variant på mörk choklad och nötter.


Hur länge blir det kvar tror ni?

Josef och Ester på en av deras gemensamma uppgifter.

Hann fånga sonen och hunden på bild innan sonen åkte till jobbet och jag ställde mig och bakade feta och blinda mullvadar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar