torsdag 8 november 2012

Solrosor

Har faktiskt glömt bort. Tror jag. Att berätta om vår solrosodling.
Fram på vår kanten när det började bli på upphällning  med försäljning av solrosfrön till fåglarna, gick jag och köpte en 25kg säck. Jag ställde den på förvaring här hemma för att jag skulle så den när temperaturen i backen blev bra.




Tanken var att den "ko/får/hästhage" som funnits här hemma som blev fotbollsplan för många år sedan nu skulle plöjas upp. Brist på fotbollsspelande ungdomar där nu.

Tiden gick plogen kom fram lite sent och likaså harven. Så maskinen gick sönder men maken som för en gångs skull tyckte att min idé var en rolig idé tog saken i egna händer och sådde för hand som en gammaldags såningsman. Blev dock i senaste laget så jag trodde faktiskt inte det skulle bli några solrosor på alla de gröna bladen som fort växte om än i tätaste laget. Vi trodde inte att grobarheten skulle vara så hög som den var på dessa fågelfrö :)

Men till slut om än lite sent på sommaren så fick vi så våra solrosor. I mängder.

Det kommer vi göra om nästa år men på lite annat vis.






Tänk vad motiverad man kan bli att skriva inlägg lite oftare när man märker att det faktiskt finns läsare. Tack!


3 kommentarer:

  1. Vad fina! Jag visste inte att du bloggade, men tack vare din systers länkande till FB så fick jag nys om det. Kul. :-) Mvh A-K i en annan stuga

    SvaraRadera
  2. Vi läser i Rörsvik! Ha en go helg! Kram från oss! // Titti

    SvaraRadera