söndag 10 mars 2013

Grillplats

Igår hade jag tagit på mig uppdraget att fixa förmiddagsfika, lunch och eftermiddagsfika åt 30talet personer som hade verksamhet i vår ena Kyrka.

Dagen bestod alltså i lite småspring hela dagen med av och på dukningar och matlagning möblering och disk. Benen fick inte vila många minuter alls. Längtade alltså efter att få landa i fåtöljen när jag kom hem.

När jag till slut så kom hem vid strax efter 7 så väntade mig en jättemysig överraskning. Vår och grannarnas gemensamma grillplats på tomtgränsen var klar. Det är en liten skogsdungen invid åkerkanten som alltid lockat till aktiviteter. Barnen har lekt mycket där och på senare tid har vi också grillat en del där.

Planerna har varit skämtsamt vidlyftiga om allt vi skulle vilja göra och de senaste helgerna har gubbarna fällt träd och rensat jättefint där. Förra helgen så gjordes det några sittplatser men nu hade de legat i rejält för att överraska oss övriga till vi kom hem. Svärsonen i grannhuset har också varit med jobbat för fullt med gubbsen.

Ja bilderna får tala för sig själva. Jag satt inte i fåtöljen i går kväll. Men väl på en stadig stock med ett litet berg som ryggstöd från 7 till 00.30 med en otroligt fin eld i vindstiltje framför mig.


Byggherrarna. Håkan, Conny & Andreas

Några av alla mina fotogenlampor kom till återbruk.


Så här fint lyste det på avstånd.

Kolla barbordet längst bak i bild

Eldstad av fina munkstenar

Ett jättefint "barbord" i hänghöjd.

Andres och Josef provar barhäng i skogen.



Ja en och annan korv kommer det säkert sköljas ner här med allt från kaffe till öl.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar