onsdag 20 mars 2013

Ester 3e gången gillt.


Matte tror att jag ätit något olämpligt. Ja med facit i hand kanske det inte var helt lämpligt, men ack så gott. Den yngste i familjen tycker än en gång alltså att jag är vidrig. Det är tydligen lukten av mina fisar han syftar på.
Nu har jag stoppat in nosen på toa efter att han varit där någon gång och vill väl påstå att doften inte är helt pikant efter honom heller alla gånger. Husses doft är heller inte helt sig lik alla gånger. Vet inte om det hänger i hop med hans dålig ben eller mun. För de gånger han kommer hem och vinglar och luktar starkt ur munnen så brukar det bli värre.

Matte hon påstår att hon aldrig fiser för hon är kvinna. Jag delar rätt ofta säng med henne så jag vet att hon ljuger. Inte alltid kul när hon vänder ändan mot mig. Dessutom tror jag att hon skyller på mig inför de andra.

Igår natt blev det faktiskt lite körigt får jag erkänna. Problemet är att de där 2bentingarna är så förbenat svårväckta. Husse är bara att glömma. Han vaknar bara när han själv behöver på toa. Aldrig hänt att han gjort det när jag behöver minsann.


Matte däremot går att väcka. Olika lätt olika gånger. Men ena gången igår natt räckte det faktiskt med att ligga brevid hennes säng och släppa tysta fisar. Hon vaknade av lukten. Lite imponerad där faktiskt. Både av henne och av mina fisar. Hon studsade upp ur sängen och tittade sig ikring på golvet. Precis som hon letade efter något. Men tillslut gav hon upp, titta på mig och frågade om jag ville ut? Om jag ville? Sprang till dörren. Skyndade ut till favvohörnet i skogskanten och satte mig. Hallelujamoment tror jag att människorna skulle kallat det.

Nu var det ju så att jag faktiskt behövde ut efter en liten stund igen. Matte hade somnat om och släppa fisar för att väcka henne vågade jag inte riktigt. Rädd att det skulle bli lite mer än en fis. Fick köra den vanliga varianten av lite smågrymtande ljud och stirra ut henne. Tog en stund men till slut gick det och hon förstod det akuta läget och vi sprang ikapp till ytterdörren. Såg att matte stod och kikade i rutan på dörren efter mig. Antagligen så ville hon lägga sig igen. Men om man kommer ut så här tidigt på morgonen så finns det ju en del att kolla över. Säker på att de där sabla rådjuren varit här för bara en liten stund sedan och frågan är om det inte varit något annat fyrbent även nere vid de där andra fybentingarna på vår gård. Fåren. Det var en doft som jag inte kände igen.
Tog för säkerhets skull ett varv förbi grillplatsen också. Favvokillen i familjen och den där tjejen som han helt plötsligt ständigt släpar på satt ju där och grillade korv i går kväll. De kan ju ha tappat något som är värt att stoppa i sig även om magen känns rätt uppblåst. Till slut ropade matte med lite irriterad röst och jag skyndade in och somnade lätt igen.

När mattes klocka ringde en liten stund senare så förstod jag att hon kanske inte somnat om lika lätt som mig. Inte alls närmre bestämt.

När så de till slut åkte till jobbet så stängde matte alla dörrar hon hittade i huset. Sa till den yngsta knäppisen att "ifall att hon blir dålig". Då tog han ett galler och stälde för i trappen så jag inte ens kunde smita upp på övervåningen och spana.
Vad tror de om mig egentligen. Skulle jag sätta mig och uträtta mina utomhusbehov inne på golvet? De är banne mig dummare än jag trodde. Men de är ju bara tvåbentingar så man får väl förlåta dem. En extra rastning på förmiddagen ordnade matte också av han i familjen som jag inte tror bor här längre. Fast jag vet inte så noga. Han är här rätt ofta men försvinner alltid till läggdags.

Nä nu måste jag nog faktiskt ut igen. Börjar kanske ångra det där jag åt som jag aldrig kommer erkänna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar