måndag 18 mars 2013

Söndag

Vaknade tidigt. Hade ställt kl på 6.30 men vaknade av mig själv. Behövde vara på jobbet vid senast kl 8 för att hinna med alla förberedelser. Nu var jag istället där kvart i. Skönt att få de där effektiva morgontimmarna för sig själv faktiskt.
Arrangerade blommor i både församlingshem och kyrka körde stolar i travar mellan lokalerna. Installerade mickar och kollade ljud. Låste upp lokaler, sandade trappor och gjorde i ordning altare.
Ja. Det är mycket plock men idag skulle det också vara körer o med i gudstjänsten samt den årliga av syföreningen arrangerade försäljningen i samband med kaffet efter.
Efter en stund droppar kollegor, körmedlemmar och församling in en efter en. Sammanlagt knappt 100 personer. Då är det kul! Jag vann förresten en fin vit stålhöna med servetter och ett lila ljus på ett lotteri.
När jag väl var hemma för dagen vid halv 2 fick i vi besök av lilla mamsen och pappsen . Kaffe kaka och tom ett litet likörglas blev det då. Mamma och jag surfade runt på Facebook en stund också och tittade på bilder där. Hon hittade tom sig själv på några ställen.
När de åkt hem så invaderade jag makens tvsoffa med tillhörande fjärrkontrollen en stund o h gjorde precis som han. Somnade en liten stund.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar