tisdag 5 mars 2013

Iphonefodral

Även jag har blivit med Iphone. Som arbetstelefon alltså. Måste ju säga att jag bara älskar ju den. Är en älskare av datorn och dess underbara värld. Saken blir ju inte sämre av att det är en bra kamera i den. Jag gillar ju att ta kort också som ni kanske vet.

Ett problem som inte är nytt för just min nya telefon är att det händer ju titt som tätt i alla fall för mig att jag inte har några fickor på mina kläder.
Så även härom dagen när jag skulle ut på dagens hundpromenad. Lämna telefonen hemma är ju inget alternativ när man har en ny och fin ögonsten.

Nä, jag sprang fort in i sängkammaren och hittade ett gammalt halsband. Fort upp till symaskinen. Fick tag på ett par gamla jeans och en av alla mina spetsar. 15 minuter senare med kängorna på fötterna hade jag sytt mig ett mobilfodral.

Så här blev det och promenaden kunde starta.









Detta inspirerade mig dock att göra fler och specielt när en kompis såg det och genast ville ha ett hon med. Sagt och gjort nu var jag igång och hittils har det blivit 11 st och 1 av dem är nu med sin ägare till Turkiet.






6 kommentarer: