lördag 6 april 2013

Ester del 4

Hej!

Har ni sett vilket underbart väder det är ut. Bästa tiden att ha hund säger matte. Det är varje gång hon torkar endera mig, golven eller sätena i bilen som hon säger det. Tror det beror på att jag lämnar lite mer avtryck efter mig nu när det är så här kletigt ute. Jag vill ju gärna också ta ett extravarv genom hela huset eller alla säten i bilen innan jag lägger mig ner. Matte begriper inte det, men måste ju kolla om det hänt något nytt på den stunden jag inte varit inne och hållit koll. Någon kan ju ha tappat ett popcorn eller släppt in katten.

Men det är himla mysigt ute nu, varmt på stentrappen och man har koll också på grannen Kia-Conny lika bra som alla i vårt hus när man ligger där. Man kan också skälla till lite morskt om det kommer en häst eller 2 på vägen. Ofta hoppar både häst och ryttare till lite lustigt när man gör så. Men jag ligger ju inte på trappen om det inte blåser förstås, för då har jag fullt upp. Det blåser ju löv som man kan jaga!

Det är något ni borde prova. Att jaga blåsande höstlöv. Vansinnigt roligt och det kommer hela tiden nya och inte som med bollar och pinnar där 2 bentingarna alltid säger efter 3 kast att "nu räcker det".

Får höra av 2bentingarna att jag är knäpp. Man ska tydligen inte roa sig med att jaga löv. Men jag gör det! Jag springer fram och tillbaka, fram och tillbaka. Det är såå kul! Ett och annat fångar jag faktiskt! Börjar få snits på det hela.

Det finns 1 granne som tycker jag är smart. De önskar att deras hund Ella en golden gjorde detsamma. De tycker nämligen att det vore väldigt bra om hon hjälpte till med att motionerade sig själv. Tänk att de tycker så olika dessa mattar och hussar.




Nä nu tror jag matte har städat av golven klart så det är nog dags att krafsa på dörren och begära att få komma in och gå ett varv. Måste ju låta löven vila en stund från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar