måndag 1 april 2013

Bloggfunderingar

Det är inte alltid lätt att hitta vare sig tid eller inspiration till att sköta en blogg. Min vilja med min blogg är ju att den ska vara så varierande som möjligt, vill inte att den bara ska innehålla ett ämne. Ni vet, mode, inredning eller recept. Vill att det ska vara olika saker som poppar upp i mitt lilla huvud.
Men om det inte "poppar" upp något då? Något litet ämne som gror som man vill berätta om. Vad gör man? Ja inte vet jag. Skriver inget antagligen.
Ja, och då blir det väldigt långa uppehåll och av naturliga skäl så tröttnar ju folk på att följa och läsa min blogg.
Men jag tror att det tröttnas  om jag bara skriver något för att "fylla ut" med också så därför tänker jag fortsätta precis som jag gör. Skriva när andan faller på även om det blir långt emellan. Ester kan ju fylla i någon gång också så behöver inte uppehållen bli så väldigt långa alla gånger :)



Ja, det var väl egentligen mina tanke för den här gången som jag villa ha sagt och det var ju inte mycket så jag tänkte att när jag ändå är här så kan jag ju berätta mer om vår grillplats. Min nya favoritplats här i i livet. Ni som följer mig även på Fb och Instagram är nog rätt så uttjatade om den men det är inte jag. Jag bara älskar den.
En enkel liten eldstad av staplade munkstenar. 5 stockar i en ring. Ett bord av en stubbe och några fotogenlampor. Detta i en dunge 50 m från ytterdörren där solen skiner stor del av dagen. Mer behövs inte för att göra mig nöjd just nu.


I måndags lade vi vår personalfest där. Jag förberedde wok inne i köket under dagen som vi sedan värmde på min Murikapannan över elden. Enkelt och uppskattat. Tyvärr tackade vi av en arbetskamrat men det blev på ett lyckat sätt.

Det inspirerade mig att göra om så eftersom vi inte kunnat samla familjen någon annan dag under påsk på grund av att jag och en av sönerna jobbat och en varit på landslagsläger så blev det idag. På grillplatsen med Murikapannan med wok. Barnens faster och några grannar var också med, så 12 personer vet vi nu att vi ryms gott och väl.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar