lördag 6 april 2013

Pimpad jacka

Tänk vad lite rastlöshet en lördagkväll kan göra. Mellansonen skulle hämtas strax efter 12 och inget bra på TVn.
Har en gammal militärgrön jacka som jag länge tänkt experimentera med och ikväll kom jag på att det fanns ganska mycket svart spets i en blus jag fastnat med och rivit sönder. Svart spets har länge varit tanken på jackan. Sagt och gjort. Fram med sprättkniven och sprätta spets samt även plocka fram lite nyköpt som egentligen var tänkt till annat projekt.
Lite av alla mina tidigare masstillverkade blommor kom till pass även här.

Spets på ficklock, nederkant och luva samt ärmslut.
Resår i ärmslut.
Läderblommor fästa med tryck-knapp på ena ärmen samt luva för att kunna knäppas bort vid tvätt. Liten spets bit på ärmen utan blomma.
Kanske det också kommer att bytas till svarta knappar istället för de blanka tryckknapparna. Men det får i så fall bli en annan kväll som det ska hämtas vid buss och jag ska hålla mig vaken.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar