tisdag 24 augusti 2010

Fjärde veckan

på jobbet nu efter min semester. Börjar nog tycka att det blir större och större sanning i det där med att vad fort tiden går. Hinner nästan inte med tiden. Sen så var det ju snudd på högsommar igår och höst idag så det är väl inte konstigt.

Den här veckan är alla mina arbetskamrater tillbaka från semester. Stämmningen är rätt så hög men framförallt höljudd. Många flitiga röster bland oss. Kan kanske bero på att det kvinliga könet dominerar. I antal också......ha ha. Nästa vecka har vi planeringsdagar. 3 st. Då kommer vi brinna för allt och vara tvungna att bromsa oss själva eller med lite hjälp från någon med mandat :) Men vi kommer nog få det väldigt glatt och trevligt. Bra start på hösten.

Igår hade jag ju min lediga måndag. Den blir alltid väldigt varierande. "Flitiga Lisa" eller "Håkans lata maka". Igår var det den sistnämda som tog hand om det hela. Gjorde inte många knop här hemma. Började dagen med att försöka mig på det där med att redigera bilder på datorn. 3 timmar försvann fort appropå att tiden går fort. Väcktes till verkligheten av en telefonsignal från pappa. Han ville ha hjälp att köra bil och släpkärra så det blev eftermiddagens projekt. Tror jag aldrig åkt runt till så många affärer i Kristinehamn tidigare. Tur att man till slut kommit på det där lilla knepet att backa med släp. Kvällen veks åt ännu några timmars databruk efter den sedvanliga matlagningen och bilskjutsandet. Det är vad den här kvällen också har använts till. Skjutsandet är dock kvar. Väntar på att Josef ska höra av sig för att vilja bli hämtat vid buss eller i stan på jobbet. Min plan var alltså att sätta mig vid datorn för att tiden skulle gå fort.

Men blogga ska man inte göra på beställning utan när andan faller på, så den röda tråden ville inte infinna sig riktigt idag men hoppas att den kommer med nästa gång. Skickar med någon bild, men tyvärr inte på brudparet från helgen. Men det kanske kommer.
<>
Morfar dricker kaffe på glasverandan efter vår lilla stadstur.

2 kommentarer:

  1. Snyggt med 4 lika bilder, men syster Ingers lilla Broby har man full koll på från verandan i Elofstorp.

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina bilder o så många:) Broby kan man väl inte få för mycket av?!:)

    SvaraRadera