söndag 22 augusti 2010

Jobbhelg

är slut och jag går inför landning till ledig måndag. Är i och för sig ledig varje måndag på min 80% tjänst. Men det är extra skönt att ha den när man jobbat helg. Lördagens arbetsdag blev lite annorlunda. Jag fick uppdraget att fota ett av brudparen. Roligt tyckte jag så jag tog t.o.m in vikarie från ett dop innan för att hinna fota dem. De var så fina och trots nervositeten som måste ha funnits så var de så lugna utåt sett och såg så härligt lyckliga ut tillsammans. De fick ett glapp på en timme innan vigseln och det fick de tillbringa i vårt sunkiga lunchrum i sina fina kläder. Ska fråga dem om jag får visa upp dem ´här framöver men det är väl bäst de får se korten själva först.

Efter denna vigsel så hade vi en till i den andra kyrkan. De hade anlitat en riktig fotograf de och jag som är så stolt och nöjd över min kamera kan tala om att den klassas nog inte ens som leksak i hans ögon. Dessutom hade han 2 med sig. Oj, oj vad pengar det måste va.

Idag var det lite lugnare för min del. Bara en gudstjänst och eftermiddagen var ledig. Lagade mat och blev serverad ett vinglas till den. Gott! Efter det blev det en bilutflykt. Jag körde naturligtvis inte. Vi åkte iväg och tittade på två olika sommarstugor som är tillsalu intill vänerns strand. Vilka lägen! Vilka priser! Vi ska naturligtvis inte köpa sommarstuga men har en kompis som sneglat lite på det ena. Solen sken och det  blev en mysig söndagsutflykt. Nu blir det nog fortsatt mys i soffa för att möta ännu en härlig måndag.

Den här lille kille träffade jag på lördag kväll.

3 kommentarer:

  1. Jag är såå nyfiken på bilderna, antar att de blev jättefina!
    Fick du till några närbilder på bruden...kanske nåt som jag kan ha användning för...hihi!

    SvaraRadera
  2. Va mysigt,här är det aldrig någon som bjur på ett glas vin inte efter en slitsam jobbhelg =( Kramiz

    SvaraRadera