måndag 18 oktober 2010

Idag är det 18 oktober

och min syster Inger fyller år. Inger är nr 2 i syskonskaran. Elisabeth är äldst. Yngst är jag och min tvillingsyster Irene. Jag är 10 min äldre än henne :)

Vi har tillsammans 10 barn och håller ihop med varsin gubbe. Tack och lov så har vi också kvar våra föräldrar. Vi kan alltså bli ett rejält gäng när någon av oss alla fyller år. 20 pers. Nu för tiden kan det ju också slinka med små flick eller pojkvänner också.

Vi håller troget på att bjuder varandra på kalas och naturligtvis så är det ju så att det fattas oftare någon än att alla är med. Jobb, träningar, möten och allt det där som våra liv allt oftare kretsar kring kommer i vägen. Men eftersom det ges rätt många tillfällen varje år så får man ju se de flesta nu och då. Alltid lika kul.

Syster Inger och jag.
Idag ska vi alltså till Inger och hon har säkert ingen aning om ifall vi blir 8 eller 25 pers. Det kan ju vara en utmaning om någon. Spännande fortsättning följer.

5 kommentarer:

  1. Jaa du, precis så är det! alltid lika spännande=)men oktober har ju många "födelsedagsbarn" och sen.. ja sen är det ju lite hopningar här o där! så som sagt vi ses ju alltid nångång=) Och jag tänkte nästan inte ha nåt kalas.. men jag tänkte lite kul är det ju:D passar det så passar det! Från 44- åringen!!!

    SvaraRadera
  2. Snygg bild =) ser ut som vi skulle va hos Irene o kalasa!

    SvaraRadera
  3. Jag blev så glad när jag gick in på min blogg och såg hälsningen från dig. Har ju inte haft någon lust att blogga eller en läsa på andras bloggar. Hade inte sett din nya(för den är väl omgjord). Mycket trevlig läsning och tänkvärda ord. Och du.....jag älskar hösten och vintern!!!!!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker vi ska hålla i traditionen o ha kalas när vi fyller,är ju ett bra sätt o träffs på i alla fall =).

    SvaraRadera
  5. Trevlig blogg:) kul att du skrivit med min blogg blev jag glad :)
    Välkommen in när du är inne i Kristinehamn!
    Kram Malin H

    SvaraRadera