onsdag 27 oktober 2010

Onsdag

Dagen mitt i veckan. Ibland har jag 1 arbetsdag kvar när onsdagkvällen är här. Ibland eller rättare sagt varannan vecka innebär det 4 arbetsdagar kvar på veckan. Alltid skönt med ledig helg, men ofta väldigt trevligt att jobba helgen när man gör det.
Nu jobbar jag alltså t.o.m söndag innan det är ledig dag. Imorgon är det personalmöte och det är min tur att hålla en pytteandakt innan mötet. Har nekat till det förut men tänkte nu att ett litet försök kan man väl göra. Har lärt mig på mina nästan 5 år i kyrkans tjänst att en andakt kan se väldigt olika ut. Imorgon ser den ut på mitt!
Imorgon kväll är det också körövning med Väse gospel. Underbart kul! En av de stora måbrakickarna här i livet.
Fredag ska vi ha den sista av 3 inplanerade "Stilla dagarna" vid Väse kyrka. Då är personalen på äldreboendet och hemtjänsten inbjudna till en stilla må bra dag. De får helt enkelt bara va en dag. De kan läsa ,sticka, sova, pyssla, promenera eller vad de önskar i en under bar miljö i och utanför kyrkan., I kyrkan finns frukt,juice, godis,filtar,massor med levande ljus och dämpad musik. På orgelläktaren erbjuds de som vill också massage.
Frukost och lunch vid fint dukat bord ingår också naturligtvis. Där kommer min roll in i det hela. Jag lagar mat och bakar.
Lördag är det dop och söndag 2 gudstjänster. Den sista har jag dock skaffat vikarie till då jag i stället ska gå på årets "Queen föreställning" med Håkan och några kompisar.

2 kommentarer:

  1. ÅÅ va mysigt det lät med stilladagar,skulle jag vilja ha oxå.kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det lät verkligen mysigt. Lite som retreat fast man inte behöver vara tyst(antar jag).
    Håller med dig om att andakt kan vara det man minst tror. På våra personalmöten turas vi också om att dela med oss något tänkvärt. Det är faktiskt givande att se vad som händer. Är övertygad om att du gör det superbra!

    SvaraRadera