lördag 16 oktober 2010

Tänkvärt

Det här läste jag i går. Tänkvärt och sant tycker jag.

Man kan misslyckas
många gånger.
Men du är inte misslyckad
förrän du börjar skylla på andra.

Så tydligt vad som menas så jag blir inte ens sugen på att börja analysera sönder den i smådelar den här gången.




Hösten fortsätter i sin vackraste skrud. Har precis kommit hem från en skön långpromenad som avlöstes med en soppa till lunch. Soppa är höstmat tycker jag. Värmer alltid.

Nu väntar jag på att få se lite action utanför mitt köksfönster. Djungeltelegrafen rapporterar om att en av jägarna skjutit 2 älgar i skogen bakom vårt gärde. Borde ju snart fraktas ut därifrån. Älgarna alltså. Jägarn dansar nog fram själv han.

Djungeltelegrafen har precis nu i skrivandes stund också rapporterat att det föddes en liten flicka i grannhuset igår morse. Grattis till mamma, pappa och storebror! 

Finns att fördelar med Nokias och Ericssons djungeltelegrafer. Grymt snabba!






3 kommentarer:

  1. Tänkvärda ord...jag måste låna dem känner jag!

    SvaraRadera
  2. Mycke tänkvärda sker igen syster =)

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Just nu pågår två tävlingar i min blogg där du kan vinna;

    - Valfritt barnsmycke från Karamell-design
    - Ett presentkort på SUMOpix värt 300:-

    Välkommen in och delta!
    http://joosefinea.blogspot.com

    SvaraRadera