måndag 19 december 2011

19 dec

Nu är det inte många dagar kvar till dagen vi alla sliter lite extra för varje år. Idag syns hoppfullt ett litet vitt puder på backen också.


Den här helgen har varit ledig och jag har också förberett en del för denna dag/helg. Farinlimpor, rågsiktskakor och saffranskransar bakade jag på lördag innan vi var bjudna på väldigt trevlig glöggkväll.
Söndagen ägnades åt att färdigställa lite julklappar och sydde en cape åt mig. Tveksam till om den kommer användas "offentligt" dock. Blev lite "too much" så att säga. Men men, varm o go hemma blir den dock.

Lite paket har jag också slagit in men granen lär jag nog få vänta med till på fredag. Hörde hur Johannes förfärat sa högt och ljudligt framför facebook förut.
"Men vad har det tagit åt folk? De har redan klätt granen! Det gör man alltid dagen före julafton!"


Ord och inga visor;) bäst jag väntar.


1 kommentar:

  1. Ja här har alla mina traditioner fallit bort,Granen klädd en vecka innan och julklapparna inslagna två dagar innan,allt det +skinkan brukar jag göra kvällen innan julafton,men numera är det ingen som vill va med o klä julgranen,så det kvittar kanske när jag gör det =)

    SvaraRadera