måndag 26 december 2011

Annandag jul

Annandagjul. Den dagen har jag längtat sååå mycket efter. Ledig. Även om jag inte behövt jobba så många timmar så har jag ändå jobbat. Man är inte riktigt ledig i tanken. Funderar på om allt är gjort och om allt fungerar, vad blir det för väder ska  det sandas/plogas. Ja, tankarna kan bli många, när man ska jobba. Så ledig känner man sig inte.

Nu är ju mitt jobb som bekant oftast rätt så mysigt. Mysig är också just vad julaftonens "Samling vid krubban" blev. Stilla Natt, Ett barn är fött, Nu tändas tusen juleljus, ivriga barn som får julevangeliet berättat för sig samtidigt som de får hjälpa till att ställa i ordning krubban. 13 årig tjej som spelar julvisor på trombon så man ryser i hela kroppen och tårkanalerna aktiveras.

Julottans stämning på juldagen är ju inte sämre den med alla levande ljus (när det väl är gjort) och Adams julsång från läktaren.

Firat jul privat har vi naturligtvis också gjort. Min äldsta syster hade hem oss alla 21(av22) till sig i sitt dagen till ära ännu vackrare hem än vanligt. Den dukningen är det inte många som gör om och inte servicen av henne och hennes familj heller.
På kvällen samlades vår familj här hemma och delade ut julklappar, så även på juldagen med barnens faster.

Så var den då här efterlängtade annandagen. Sovmorgon! Ja, lite blev det iallafall. Kroppen är ju inställd på sina tider. Istället för att vakna halv sex sex vaknade jag halv åtta. Men njutningen är ju ändå att inte behöva hasta iväg. Kaffe framför tvn och sedan promenad med make och hund är väl en underbar start på en dag.

Surf här vid datorn så länge jag vill och sedan fixa lunch av alla rester som faktiskt är betydligt färre i år. Kylskåpet var välfyllt men inte riktigt lika överdrivet i år.

En promenad till kan det nog också bli frampå innan jag väljer att lägga upp benen och kolla in TV utbudet under kvällen innan morgondagens vardag igen.




Min kamera föll ur mitt minne hela denna julhelg tyvärr.Inte ett kort som förevigat helgen. Tur vi är många som knäpper kort nu för tiden i digitalkamerans tid.

God fortsättning alla!

1 kommentar:

  1. Ja vilken mysig jul du /vi har haft.Men Hugo tycker att du ska ha julafton firandet om vi inte kan va hos mormor o morfar ;-)

    SvaraRadera