måndag 5 december 2011

Aventstid

Sist jag skrev var det svamptid. Om jag ska fortsätta blogga så här ofta kan jag döpa inläggen till vår, sommar, höst och vinter.

Nu är det iallafall denna härliga adventstid. Stjärnor, stakar, utegranar och levande ljus gör oss sällskap. Lyser upp tillvaron för de flesta av oss. Vet att inte alla förknippar den här tiden med glädje.För några är det är en väldigt tung tid då ensamheten kanske gör sig ännu mer påmind och för en del är det den ekonomiska biten som gör att allt bara blir än värre.

Jag hoppas trots allt att den där lilla vackra ljuslåga kan ge lite värmande sällskap i ensamheten och  någon tröst i de alla bekymmer många har.


1 kommentar:

  1. Min blogg måste haft spunk.Har inte sett alla dina blogg inlägg förräns i dag !!
    Du är alltid så klok med dina tankar syster yster <3

    SvaraRadera