fredag 16 december 2011

Höga tankar

Ledig dag idag. Hade så mycket tankar på vad som skulle göras. Finns ju ett och annat att ta tag i. Bla så är det så att några av julklapparna som ska överlämnas ska först tillverkas. Hm, som om man inte har svårt att få till det ändå med dessa klappar.
Städa hör ju också till ambitionerna så fort man är ledig. Toan stod högst på prioriteringslistan.
Handla så klart. Det är ju fredag och man vill ju ha skåpen fyllda med lite gott då.
Rensa bilen. Min bil är full med bröte. Skor, jackor, pantflaskor, pappersåtervinning, verktyg, kassar med okänt innehåll, oljeflaskor, vattenflaskor, startspray och mycket andra "bra ha saker"
Ordentlig lagad mat och rejäl långromenad med hunden i sällskap skulle det också bli.
Under tiden som jag gjorde detta så skulle ju en och annan bröddeg jäsa också.

Ja, det blir sällan som man tänkt sig. Min dag blev väldigt mysig och trevlig istället.
Sov länge. 9.30(!) vaknade jag. (skäms) (inte)
En akututryckning till Molkom för att hämta ett par skor som Johannes behövde låna till helgens cup. Lilla Ester åkte med i framsätet. Ny härlig bekantskap för övrigt som hjälpte till med att låna ut skor. Trevligt med andra ord.
När man så ändå är ute och far så där på ledig dag kan man ju också passa på att att förlänga turen ner till Väse och butikerna i vattenfabriken. Var så längesen jag var där och tanken har funnits att åka dit. Träffade 2 bekanta ansikten och lyckades köpa med lite snyggt tyg. Ja så det hamnar också på trevligtkvoten.
Sen körde jag Hannes till samling i stan och skulle passa på att handla när jag ändå var ute och åkte. Sket i det!   På sköntkontot alltså :)
Väl hemma så tog jag och lilla hunden en låååång promenad i snöfall. Mycket trevligt!


Ja nu lagar jag faktiskt ordentlig mat med ett vinglas brevid mig. Njutning!

Ja minna planer är ju inte uppfylda på så värst många punkter men.....klockan är ju bara 16.30 och under har ju skett förr.....

Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar