måndag 23 januari 2012

Gratiskväll

Måndag, onsdag och torsdag kväll ska normalt vår yngsta hämtas efter 22 inne i stan (ca2,5 mil enkel resa) då hans träningspass är slut.
Tisdag, onsdag, torsdag och fredag ska mellan grabben hämtas 22.30 vid bussen (bara 5 km) efter sitt lärlings-jobb.





Innebär att jag/vi som normalt är väldigt kvällströtta plågar oss rätt bra på kvällarna. När kl är nio-halv tio är jag skittrött och skulle ge vad som helst för att få gå att lägga mig. Då är det alltså dags att sätta sig i bilen istället. Oftast en kall sådan dessutom. När man sedan är hemma vid ca kvart i elva då är man klarvaken! Första sömntåget missades. Nästa varierar när det kommer, men kanske vid halv tolv tolv sådär.

Morgnarna är ofta lite tunga med andra ord. 5-6 timmars sömn är på tok för lite för mig. Behöver mer. Men konstigt nog så går det ändå. Kroppen är inställd på att vakna 5.30.

Men någongång inemellan händer det! Körningen ställs in och man får en gratiskväll till skänks. En kväll då man får hoppa på det där första tåget. Å vad underbart.

Det som är mindre bra är att det idag beror på att lilleman är sjuk. Feber och genomförkyld. Något som han inte varit ens 5 ggr i sitt 16 årliga liv tror jag. Otroligt frisk kille. Men det beror väl på att han alltid är dåligt klädd att han klarar sig skulle jag tro. Tshirt är vanligt året om även utomhus. Vinterjackor har vi slutat köpa åt honom. Används ändå aldrig. Munkjacka och underställströja på sin höjd men då ska det vara 2 siffriga minusgrader.

Men men nu har febern hittat även till honom och även om det är synd att han är sjuk så innebär det en tidig kväll för oss och det ska bli väldigt skönt. Dessutom väntar mig en renbäddad säng!

Fredag och lördag där emot är ju lite annorlunda. Då ska de ju hämtas senare ändå ;)

Sov gott, det ska jag. Tidigt.



1 kommentar:

  1. Härligt med en Gratiskväll ;-) det behöver man ibland .Kramiz söstra mi

    SvaraRadera