måndag 2 januari 2012

Julius Lange

Kan ha varit en tysk målare eller en dansk konsthistoriker enligt Wikipedia. Båda levandes på 1800 talet. Nu vet jag inte vem av dem som myntat detta citat men det stämmer ack så bra. På oss alla tror jag. Men iallafall på mig.

      "Man har alltid tid med det man vill göra"



Sjunga i kör har jag tid med eller sjunga i kör vill jag.




Ja, kort och gott så. Så sant och så enkelt. Om det är något vi inte vill göra så är ju alltid vårt svar att "Nej tyvärr det kunde varit roligt men jag ar inte tid" Det är ju sådana där saker som inte än är tidsbokade. Typ klassrådsrepresentant, medlem i styrelse, morsa på stan, bokcirkel ja ni vet. Så´nt man inte är så jäkla sugen på helt enkelt. Behöver ju inte vara samma sak för oss alla vi är ju olika med vad vi vill och alltså har tid med.

Sen finns det ju naturligtvis saker som man verkligen inte har tid med sådant som skulle varit kul på riktigt men som krockar i tiden med något annat kul som redan är bokat på det klockslaget.

Men det förklarar varför vissa har tid med en hobby tex. Det är för att man verkligen vill. Då går det. Vi kan ju ibland uttrycka oss med orden "fattar inte hur du hinner?" "hur hinner du med allt?"  "men guuud hur orkar du". Nu vet vi ! Svaret är enkelt :) Man hinner alltid det man vill göra.

Sen finns de där, ursäkta mig tråkiga människorna som aldrig hinner med någonting eller hävdar att de inte hinner med någonting. I själva verket vill de ingenting och är nog rätt så less på det mesta i livet och är allmänt uttråkade och vill påstå att de gör så mycket mer och har så mycket mer krävande jobb än oss andra. Det kan de fortsätta tro. Men nu vet vi att det är för att de i själva verket inte vill någonting :)

Idag hinner jag nog vara ledig, baka, promenera, se på film, laga mat och plocka här hemma lite men jag kommer inte hinna jobba, dammsuga, handla eller hämta ved.

1 kommentar:

  1. Du skriver så klokt som vanligt o kan bara hålla med dej.
    och glad att jag inte behöver improvisera vegan mat ;-)

    SvaraRadera