tisdag 14 maj 2013

Ester del 5

Jobbigt och intensivt här hemma. De där tvåbentingarna är helt knäppa just nu. De härjar med allt. Det mest konstiga är att de har tagit bort sovrummet! Hur kan man bara ta bort ett rum som alltid varit där? Riva en vägg. Dessutom den vägg som jag alltid legat emot och sovit. Ja, när de körde ner mig från sängen alltså.


Helt plötsligt står soffan där kuddarna i sängen var tidigare. Sängen finns där inte alls. Den har de flyttat upp på övervåningen. I favoritkillens rum. Men han får inte sova i den. Det gör de själva. Nä favvokillen fick flytta in i det rum på övervåning som var TVrum tidigare. Egentligen kanske det inte blev så stor skillnad för honom har jag tänkt på. Han somnade väldigt ofta där framför TVn förut så det kanske var bra att han fick en säng att sova i.

Men jag då? Vart ska jag sova. Inte kul att vara hund och behöva sova på övervåningen. Har ju inte koll på allt som händer då heller. Ligger man nere så knakar det ju i taket när någon rör sig där uppe. Hur ska det gå till om man sover uppe? Inte knakar det i golvet uppe för att någon går på golvet nere.

Nä, nu är det bra synd om mig nu får jag sova vid nedersta trappsteget om jag ska ha koll på allt och alla. Svårt att ta sig förbi mig där. Dessutom är ju det hallen också. Jag har järnkoll!  Men när alla sovit djupt och länge smiter jag att upp på bädden som matte gjort i ordning åt mig på golvet i nya sängkammaren. Om inte favvokillen sover hos den där tjejen han skaffat förstås för då passar jag ju hans säng såklart. Snäll som jag är.


När sen husse går upp och sätter på kaffe åt matte på mornarna så hoppar jag upp i hans säng och grymtar och puttar lite på matte. Då vaknar hon, vänder sig om och kliar mig på magen. Morgonmys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar